Competitive Intelligence initiatives

Seduction, appeal and attraction Competitive Intelligence tools. La séduction outil de l’Intelligence Compétitive

novembre 10th, 2013 Posted in Africa, France

livre malinvaud

In his book “La séduction otil de l’Intelligence Compétitive” the author Malinvaud Daniel, underlined the role of influence in Competitive Intelligence and pin point the fact this could be one of the ultimate goal of this discipline.

Abstract: La puissance d’un Etat s’affirme de nos jours selon un discours modelé sur la séduction, émanation du Soft power, reléguant le Hard power caractérisé par l’action militaro-économique au second rang. La séduction prime dans les échanges contemporains tant au niveau des relations internationales que dans l’appropriation des marchés. Qu’elle soit l’instrument de domination des esprits, l’arme d’un Etat pour affirmer sa vision du monde, ou au service de l’entreprise, elle revêt un caractère de puissance. Au-delà de la corruption, elle est une arme d’intelligence compétitive dès lors qu’on l’oriente à bon escient.

Aussi, l’entreprise qui observe les bonnes pratiques préconisées par les organisations internationales, dans un souci d’unification des marchés, sera appréciée pour son intégrité. Cette adhésion se fera en toute conscience des pratiques obscures exercées par certains concurrents, afin de ne pas sombrer dans l’idéalisme candide, selon un modèle de gouvernance et de régulation approprié.

The power of a State continues nowadays according to a speech modelled on the seduction, emanation of the Software power, relegating the Hardware power characterized by the militaro-economic action to the second rank. The seduction precedes in the contemporary exchanges as well on the level of the international relations as in the appropriation of the markets. That it is the instrument of domination of the spirits, the weapon of a State to affirm its vision of the world, or with the service of the company, it is of a nature of power. Beyond corruption, it is a weapon of competitive intelligence since it advisedly is directed. Also, the company which observes the good practices recommended by the international organizations, in a conjunction with the unification of the markets, will appreciate  its integrity. This adhesion will be done in all conscience of the obscure practices exerted by certain competitors, in order not to sink in the ingenuous idealism, according to a suitable model of governance and regulation

The author background:

David Malinvaud, Sr Project Manager, évolue depuis près de vingt ans dans un environnement interculturel, auprès d’équipes constituées de personnels étrangers ou en interface avec des clients étrangers. Animé d’un perpétuel intérêt à l’égard des actions et des phénomènes d’influence, il observe des pratiques relevant de la séduction, outil d’intelligence compétitive à disposition de l’Etat pour maîtriser l’agenda international et de l’entreprise pour assurer sa pérennité sur les marchés et segments concurrentiels. La séduction, émanation du soft-power, source immatérielle de valeur ajoutée, prime dans les échanges contemporains tant au niveau des relations internationales que dans l’appropriation des marchés. Qu’elle soit l’instrument de contrôle des esprits, l’arme d’un Etat pour affirmer sa vision du monde, ou au service de l’entreprise pour maîtriser les marchés, elle revêt un caractère de puissance. Elle assure la domination de l’échiquier mondial et des marchés sur la scène internationale. Aujourd’hui, David Malinvaud développe des programmes de formation dans le domaine de l’ingénierie à l’étranger, et assure sa réflexion dans une logique d’intelligence compétitive.

David Malinvaud, Sr Project Manager, evolves since nearly twenty years in an intercultural environment, near teams made up of foreign staffs or at the interface with foreign customers. Animated of a perpetual interest with regard to the actions and of the phenomena of influence, it observes practices concerned with the seduction, tool of competitive intelligence at disposal of the State to control the international agenda of the company to ensure its perennially on the competing markets and segments. Seduction, emanation of the software-power, immaterial source of added-value, bonus in the contemporary exchanges as well on the level of the international relations are a must in the appropriation of the markets. It is the instrument of control of the spirits, the weapon of a State to affirm its vision of the world, or with the service of the company to control the markets, it is of a nature of power. It ensures the domination of the scene of world affairs and the markets on the international scene. Today, David Malinvaud develops training programs in the field of engineering abroad, and ensures his reflection in a logic of competitive intelligence.

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